Korreksjon på Januar faktura
Enkelte kunder opplever en korreksjon på sin faktura i januar merket med «Korreksjon november». Korreksjonen gjelder at NordlysEnergi har fakturert en for lav pris de to siste ukene i november. Spotprisen/ strømprisen de siste to ukene i november var relativ høyre enn det NordlysEnergi hadde fakturert.
Den faktiske prisen var mellom 30-40øre/kWh dyrere enn den fakturerte prisen, avhengig av ditt prisområde. Dette skyldes feil fra vår underleverandør. Feilen oppstå ved at underleverandøren hadde oppdatert systemet uten å legge til løpende oppdatering av Spotpris/ strømprisen.
Dette er en engangsfeil som vi beklager. Feilen er rettet mot riktig mellomregning i prisen multiplisert mot forbruket fra november som det gjelder.
Viktig strøminformasjon!
Den høye strømregningen i januar for ditt desember forbruk skyldes rekordhøy strømpris i markedet. Denne prisen er høy for alle som bor i Norge uavhengig av hvem som er din strømleverandør.
Alle som betaler for strøm i Norge er berørt av denne frustrerende situasjonen hvor strømprisen er tre ganger høyre enn måneden tidligere. Strømprisen kan dessverre ikke NordlysEnergi eller andre strømselskaper gjøre noe med. Det er det kun Staten som kan påvirke.
Staten har også utarbeidet en Kompensasjonsordning for høye strømpriser. Kompensasjonsordning for høye strømpriser er det din lokale NETTEIER som er ansvarlig for og vil ha ansvaret for å utbetale og kompensere. Les mer om det HER eller ta kontakt med din lokale NETTEIER. Kompensasjonsordning for høye strømpriser tar Staten kun høyde for den flate gjennomsnitt strømprisen over 70øre/kWh. Staten sin kompensasjonsordning tar ikke høyde for ditt vektede snitt, dersom du har brukt strømmen på de dyre timene.